
دربارهي مهارت هاي زندگي (مقدمهاي كه براي مهارت هاي زندگي بايد خوانده شود)
مؤلفين: دكترشكوفه رادفر ، دكتر فريده حميدي
چاپ اول: بهار 1387
تيراژ: 20000 نسخه
شابك : 964-9930-40-X
ناشر : پژوهشكده مهندسي و علوم پزشكي جانبازان
انسانها برای مقابله سازگارانه با استرس ها ، موقعيت های مختلف وکشمکش های زندگی به راهكارهايی نياز دارند که آنان را در کسب اين توانايی تجهيز نمايد . اين راهكارها بسيار زيربنايی هستند و در فرآيند تحول، شکل می گيرند . راهكارهايي نظير شناخت عواطف و رفتارها که در قالب ساختارهايی مانند عزت نفس ، خودکارآمدی ، توانايی حل مسئله ، مقابله ، درک از خود ، مهارت های اجتماعی و بين فردی تجلی میيابند .
از آنجا که عوامل فرهنگی و اجتماعی، تعيين کننده ماهيت دقيق برنامهي مهارت های زندگی هستند ، آموزش ها ممکن است از نظر اهداف و محتوای آموزشی در کشورها و نواحی مختلف متفاوت باشد . با اين وصف ، برنامهي مهارتهای زندگی در کشورهای مختلفی اجرا شده است و به نظر می رسد که يک برنامهي جامع بين فرهنگی باشد که اساسا رشد فلسفه ای نوين در نوجوانان و جوانان تأکيد دارد و آنان را تشويق می کند تا مسئوليت اعمالشان را بر عهده بگيرند . فرآيند آموزش به گونهای است که آموزش گيرنده، فعالانه با موضوع اين مهارتها درگير میشود. آموزش از کسب دانش شروع می شود و تا تبديل آن به يک نگرش و ظهور آن به صورت رفتار ادامه می يابد .
دانلود کتاب دربارهي مهارت هاي زندگي (مقدمهاي كه برايمهارت هاي زندگي بايد خوانده شود)

هیدرو نفروز در بیماران مبتلا به آسیب نخاعی (ویژه پرستاران)
ناباروری و اختلالات نعوظی در بیماران مبتلا به آسیب نخاعی (ویژه پرستاران)
سنگ های ادراری در بیماران مبتلا به آسیب نخاعی (ویژه پرستاران)
مثانه عصبی در بیماران مبتلا به آسیب نخاعی (ویژه پرستاران)
عفونت های مجرای ادراری در بیماران مبتلا به آسیب نخاعی (ویژه پرستاران)
بیماری مزمن کلیه در بیماران مبتلا به آسیب نخاعی (ویژه پرستاران)
بازسازی مثانه در بیماران مبتلا به آسیب نخاعی (ویژه پرستاران)

